vrijdag 10 mei 2019

Beach Walk

Hallo lieve blogvolgers,

Vandaag wil ik jullie een kaart laten zien gemaakt met de prachtige nieuwe materialen uit de juni collectie van Joy!Crafts.
In de nieuwe collectie zitten heel veel mooie artikelen voor creaties met het zee thema. Van prachtige snijmallen tot de lichtgewicht woodsters.

Hier even een overzicht van wat er m.b.t. dit thema deze maand is uitgekomen


Met een aantal van deze materialen ben ik alvast aan de slag gegaan en heb deze kaart gemaakt.
Zou je niet spontaan zin hebben in een heerlijke strandwandeling?


Ik heb de basis heel simpel gehouden...een kraft kaart van15x15 cm.
Hierop heb ik maar 2 dessins uit het design papier Seashore 6011/0517 gebruikt. Het plaatje en de vele mooie stansjes maken de kaart tot het echte strandgevoel.

De watergolven van snijstencilset 6002/1304 heb ik uit wit karton uitgestanst en op kleur gebracht met distress inkt met een mini ink blending tool.
Hetzelfde heb ik gedaan met de vis, het zeepaardje en de krab uit de sea world set.

Ook hebben we sinds kort de Woodsters nieuw in het assortiment... dit zijn hele lichte gedetailleerde houten figuurtjes welke je heel leuk op je kaart, borduurring of scrap/mixed media creatie kunt gebruiken. Je kunt ze onbewerkt laten, zoals ik op deze kaart heb gedaan.....maar ook is het heel leuk om ze met verschillende technieken en materialen te bewerken. Dan zijn ze fantastisch voor mixed media creaties.


Door middel van foam blokjes achter de wolken en door het net wat op te bollen heb ik wat diepte in de kaart gebracht. De woodsters zelf zijn ca 4 mm dik. Dat kun je op onderstaande foto goed zien.


Als extra accent op de kaart heb ik links onder op de kaart een half transparant bolletje 6211/0001 verwerkt. Deze leuke bolletjes zijn maar 3 cm doorsnede....je kunt ze heel leuk op home deco creaties, borduurringen etc gebruiken. Leuk om herinneringen in te bewaren zoals van b.v zand en/of schelpjes van een dagje strand. Ook bloemetjes, hartjes, vlindertjes zijn leuk om hierin te doen.

Ik heb het halve bolletje overgetrokken op ribbelkarton en uitgeknipt. In de midden van het bolletje heb ik een zeester met een foamblokje opgeplakt en wat schelpenzand gedaan. Dit geeft een super leuk effect op de kaart. Het bolletje heb ik met de gluesheets 6500/0034 op het papier geplakt. Het handige van de gluesheets is dat de lijm niet eerst hoeft te drogen...


Ik hoop dat ik jullie met deze kaart geïnspireerd heb en dat jullie net zo enthousiast zijn over deze nieuwe collectie als ik ben.

Liefs Geertje

Gebruikte materialen:
6002/0992 Snij-embosstencil - Under the sea - Walvis/dolfijn/net
6002/1244 Snijstencils - Sketch Art - Clouds
6002/1296 Snijstencil - Zeepaardjes
6002/1297 Snijstencil - Bille's Koraal
6002/1304 Snijstencil - Sketch Art - water
6002/1305 Snij-embos-debosstencil- Zeewereld
6011/0517 Design papierset Seashore
6211/0001 Transparante bollen
6320/0003 Woodsters - Houten figuren - Zeester- schelp- vis
6320/0004 Woodsters - Houten figuren - Zeepaard- koraal- groot vis
6200/0226 Mini Inkt Blending Tool set
6500/0001 Foam Pads 1,0 mm/5mm.blok WIT 5mm, 10x15 cm
6500/0034 Lijmvellen A5 - Snel en Schoon
8089/0203 Kraft papier A4 300 gr
8089/0213 Kraft geribbeld karton f-flute/klein A5
8089/0231 Kraftpapier Wit A4 300 gr

1 opmerking:

Monica van Dorp zei

Prachtige kaart. Ik hou van het zon, zee en strand thema. Groetjes Monica