woensdag 15 mei 2019

Sea World

Hallo allemaal,

Ik ben aan het experimenteren geslagen. Na een filmpje op youtube te hebben gezien van Janet Blaauw ben ik aan de slag gegaan met Alcohol inkt. Deze flesjes heb ik al minstens 15 jaar in mijn bezit volgens mij, maar amper nog wat mee gedaan. Na het zien van de onderwater kaart van Janet werd ik geïnspireerd en heb het ook weer eens geprobeerd. Ik had nog een pakje Yupo papier liggen...dit is een glad synthetisch papier...lijkt wel wat plastic. Hier heb ik duppelgewijs verschillende kleuren blauw en bruintinten op gedaan. Doordat de druppels uitvloeien en tegen elkaar botsen krijg je hele mooie ringen op je papier. Wanneer je een druppel in een andere druppel laat vallen reageren die ook weer ten opzichte van elkaar....wat een heel mooi effect geeft.
Ik laat binnenkort wel eens een stap voor stap tutorial zien over hoe zo'n inkt achtergrond tot stand komt.


De beïnkte achtergrond heb ik gemat met wit cardstock en op een grijs metallic kaart geplakt. Het geheel glimt door de alcohol inkt.....helaas is dit op de foto niet goed in beeld te brengen. Hier heb ik nog een poging gedaan om het te laten zien met een ander licht inval.


Op de bodem wat door de bruintinten net een zand, rots bodem lijkt heb ik een mooie planten rand aangebracht door het koraal 6002/0989 uit wit cardstock te stansen en met distress inkt op kleur te brengen. Links heb ik Bille's Koraal en de prachtige elvenbloem 6002/1088 gebruikt. Dit geeft nog wat extra diepte in de kaart.
Verder heb ik alle stansjes uit de nieuwe Sea World set 6002/1305 gebruikt op de kaart gecombineerd met de leuke lichtgewicht houten Woodsters. De visjes en planten heb ik weer op kleur gebracht met een mini inkt blending tool en distress inkt....hier en daar met wat accenten van glitterlijm.
Zo lijkt het net of we een kijkje onder water kunnen nemen. Willen jullie de kaart in het echt zien? A.s zaterdag geef ik een demo bij Hobbyvision in Rijssen met de nieuwe collectie van Joy!Crafts waar o.a ook deze kaart te zien is.

Ik hoop dat mijn kaart jullie net zo inspireert als ik ook geïnspireerd ben door het zien van zo'n soort kaart.

Gebruikte materialen:
6002/0519 Snijstencil - Bubbels rand
6002/1088 Snij-embos-debosstencil - Elfenbloem
6002/1297 Snijstencil - Bille's Koraal
6002/1305 Snij-embos-debosstencil- Zeewereld
6320/0003 Woodsters - Houten figuren - Zeester- schelp- vis
6320/0004 Woodsters - Houten figuren - Zeepaard- koraal- groot vis
8013/0126 Metallic cardstock papier Zilver 15x30cm
8089/0231 Kraftpapier Wit A4 300 gr
6002/1088 6002/1305 6320/0004 6320/0003

Geen opmerkingen: