zondag 15 oktober 2017

Bloghop Joy!Crafts

Goedemorgen lieve blogvolgers,

Het is vandaag de 15e van de maand , dus het is weer tijd voor de bloghop bij Joy!Crafts.
Voor deze bloghop zijn we aan de slag gegaan met de leuke Happy stencils.
De Happy's zijn mooie kerststencils, die je kunt stanzen en embossen en borduren.
Met 1 draai door de machine is hij gestanst en zijn de prikgaatjes ook gestanst.
We hebben bij Joy!Crafts 2 prachtige randen en 3 stencil in vorm van een boom, kandelaar en krans.


Ik ben aan de slag gegaan met de leuke rand van 6002/2010, maar heb er iets heel anders mee gedaan dan dat de bedoeling van het stencil is. Ik heb met de gave rand namelijk een leuke bloem gemaakt en deze verwerkt op de kaft van een notitieboekje in mixed media stijl.
Ik laat jullie hier zien hoe ik de bloem gemaakt heb.

Ik heb de rand 2x uit wit cardstock gestanst en van beide delen heb ik de onder rand afgesneden


De overgebleven rand heb ik met berg en dalvouwen gevouwen zodat er een trappetje ontstaat. De beide gevouwen randen heb ik aan elkaar geplakt en in de midden vastgeplakt zodat er een rondje ontstaat. Zo vormt zich heel gemakkelijk de bloem. Aan de voor en achterkant heb ik nog een rondje geplakt ter versteviging van de bloem en klaar is ie. Een hele leuke elegante opengewerkte bloem

De bloem en nog andere stansjes, wat jute, bloemetjes en een paar rietjes heb ik op een notitieboekje geplakt.



Vervolgens heb ik het geheel geschilderd heb met zwarte gesso.


Dit moest natuurlijk eerst even drogen, zodra het gedroogd was ben ik aan de slag gegaan met pigment poeder, embossing poeder en witte inkt.



Deze creatie is zoals ik al eerder zei een onderdeel van de bloghop. Bij een bloghop, hop je van blog naar blog en laat bij iedereen een reactie achter.
De andere dames die meedoen zijn:
Heleen
Astrid
Petra

Als je bij alle dames gekeken hebt, dan kom je weer terug bij het Joy!Crafts blog en laat je daar ook een reactie achter.

Onder degene die een reactie achter gelaten hebben bij alle dames, verloten we een leuke prijs.
De winnaar maken we maandag 23 oktober bekend.

Hoppen jullie gezellig mee?

Groetjes Geertje

Gebruikte materialen:
6002/0258 Ovaal
6002/0580 Snij-embos stencil - herfst bladeren
6002/2010 Kerstliniaal raam
6300/0501 Jute ribbon Set
6370/0071 Artificial flowers
6370/0077 Artificial Flowers - Ivoren roosjes
8089/0203 Kraft papier

10 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Wat super leuk gedaan en prachtig geworden! Groetjes Betha

Jacqueline DH zei

Wat een origineel idee om de randstans zo te gebruiken! Het is een mooie bloem die je oneindig kunt gebruiken. Zie ik mezelf ook doen na deze tip!

Groetjes
Jacqueline

Ela zei

Wauw, wist niet dat je dit met deze mal kan doen, bijzonder! Ik heb niet zoveel met mixed media maar mooi om de opbouw daarvan te zien tot het prachtige resultaat! Groetjes Ela

Bea zei

Een prachtige stans Geertje en een mooi kaartje heb je er mee gemaakt....

groetjes Bea.

Valerija zei

Such a great idea and wonderful projects!

Cards en Box bij Lady M zei

Wat een leuk idee om zo de mal te gebruiken ook heel mooi groetjes maartje

Denise Bryant zei

Lovely dimension and textures!

Cards en Box bij Lady M zei

Wat een leuk idee om zo de mal te gebruiken ook heel mooi groetjes maartje

sylvia zei

Hoe verzin je 't echt knap.
Tot is 'n mooi kaart geworden.
Groetjes sylvia koning

ionabunny zei

Beautiful flower. So creative. Love your final piece. Hugz